چرا رنگ لب قرمز است؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
چرا رنگ لب قرمز است؟
نوشته شده در سه شنبه 1 ارديبهشت 1394
بازدید : 189
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

 

همه آدم ها هر چه قدر هم رنگ پوست شان تیره باشد، رنگ لب های شان قرمز است....

لب ما قرمز است و علت آن هم رگ های خونی است که در زیر پوست لب وجود دارند. سرخرگ ها رگ هایی هستند که خون را از قلب به اعضای بدن می برند و سیاه رگ ها خون را از اعضای بدن به سمت قلب می برند.

بین این دو گروه از رگ ها نیز گروه سومی از رگ ها وجود دارند که خون را بین این دو رگ منتقل می کنند و مویرگ نامیده می شوند.

پوست لب بسیار نازک است و مویرگ های خونی در عمق کمی از پوست لب شما قرار گرفته اند و این باعث می شود قرمزی خون درون لب های شما بیشتر از ورای لب به چشم بیاید و شما تصور کنید که لب هایتان قرمز است. در واقع این رنگ خون درون رگ ها است که لب شما را قرمز رنگ نشان می دهد.

هر چه پوست لب های شما نازک تر باشد می تواند قرمزی خون درون رگ های زیر پوستی بهتر نشان دهد. بنابراین افرادی که پوست لب شان ظریف تر و نازک تر است می توانند لب های قرمزتر داشته باشند.

عامل دیگری که می تواند در رنگ لب های شما موثر باشند میزان عروق خونی زیر پوست لب شماست هر چه میزان این عروق بیشتر باشد و یا به سطح پوست نزدیک تر باشند قرمزی خون درون آنها بیشتر از روی لب شما به چشم می آید و به طبع آن رنگ لب شما قرمزتر به نظر می رسد.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: